פיזיותרפיה במימד אחר

כאבים לאחר ניתוח שד והקרנות - אבחון וטיפול

כאבים לאחר ניתוח שד

עברת ניתוחים, כימותרפיה או הקרנות, אולי אפילו את שלושתם... ועכשיו את מתמודדת עם החיים שאחרי סרטן השד. את מנסה לחזור ליום יום ולשגרת החיים, אבל ההתמודדות הפיזית, הרגשית, הבין-אישית והתעסוקתית איננה פשוטה. את מתמודדת עם עייפות, תשישות וכאבים באיזור הצלקת, בבית השחי, בכתף, בשכמה ובצוואר.

הכאבים ותחושות גוף שונות ובלתי מוכרות ממש משגעים אותך, מערערים את הביטחון הגופני ופוגעים בדימוי הגוף. בכל יום שחולף את משכנעת את עצמך שהיום הכאב ייעלם, אבל זה לא קורה... בני המשפחה מנסים לסייע ולתמוך, אבל את נשארת לבדך עם ההתמודדות, תהליך ההחלמה הארוך, והכאב.

יכול להיות שאת מבולבלת ולא מבינה מהן הסיבות לכאב ולקושי התפקודי, הפיזי והנפשי... עד מתי ייכאב לך? המנתח מסביר לך שהצלקת נראית בסדר וצריך עוד זמן עד שכל הרקמות יחלימו. האונקולוג מסביר שייתכן שהכאב נובע מתופעות הלוואי של תרופות הכימותרפיה. ההתמודדות עם הכאב גורמת לפחד, חרדה וחוסר וודאות, שעלולים בפני עצמם להעצים את הכאב הפיזי.

אני רוצה לספר לך שלא חייבים לחיות עם הכאב! ייתכן שלא יידעו אותך שהכאב יכול להיגרם מפגיעה עצבית, פגיעה בשרירים או פגיעה ברקמות הרכות, בעקבות הטיפולים ומההידבקויות בצלקת לאחר הניתוח. לפעמים היווצרות נפיחות באיזור עלולה לגרום לכאב ואי נוחות. כך או אחרת, את לא צריכה לחיות עם הכאב או לחכות שהוא יעבור לבד. אני יכולה לעזור לך.

אפשר וכדאי לטפל בכאב מייד אחרי ההתאוששות מהניתוח ואו הטיפולים... גם אם עבר זמן רב יש מגוון  של טכניקות עדינות לטיפול.

מה קורה בקליניקה שלי?

המטרה שלנו בטיפול היא להגיע למקור הכאב, ולכן בפגישה הראשונה (הנמשכת כשעה) נקדיש זמן לעריכת תשאול יסודי ובדיקה פיזית מעמיקה, ובהמשכה נתחיל בטיפול במגע בהתאם לצורך המיידי שלך.

במהלך התשאול: בוודאי יהיו לך שאלות רבות לגבי הסיבות לכאב, משך ההחלמה מהכאב, פעילות גופנית שמותר ואסור לבצע, טיפולים נוספים ותרופות. משך הפגישה הראשונה הוא כשעה, יוקדש זמן לבירור כל השאלות ולהסברים על מהלך הטיפול והריפוי.

הבדיקה הפיזית: כוללת הערכה ואבחון לכל מערכת (מערכת השרירים, העצבים, הרקמות הרכות, הלימפה ועוד), בהתאם למצב המיוחד שלך ולכאבים מהם את סובלת. נתבונן על היכולות התנועתית שלך, ונשתמש במגע עדין לאיתור הרקמה והשרירים הכואבים. בהתאם לממצאי הבדיקה אבנה עבורך תוכנית טיפול אישית, המותאמת לצרכייך ולמסגרת הטיפולית בה את נמצאת כרגע.

התוכנית הטיפולית היא ייחודית, וכוללת:

טיפול בשיטות שונות של ניקוז לימפטי.
שילוב טכניקות ושיטות שונות של מגע עדין, המותאמות למצב הרפואי בו את נמצאת.
הדרכה אישית לביצוע תרגילים.
הנחייה ליציבה נכונה ולהתנהלות בתפקודים יום יומיים שונים.
שילוב טכניקות הרפיה להפחתת כאב.

לאחר מספר טיפולים: אוכל להעריך את קצב ההחלמה, ולתכנן יחד איתך את הטיפולים להמשך, במטרה להחזיר אותך להרגשה טובה בחיי השגרה מהר ככל האפשר.