פיזיותרפיה במימד אחר
כותרת מאמר

דף הנחיה לעיסוי לימפטי

אם עברת ניתוח להוצאת קשריות הלימפה או עברת הקרנות המערב אזורים עם ריכוז קשריות לימפה  ו או עברת חבלה ניתוח אורתופדי שגרם לנפיחות ובצקת אני ממליצה לבצע עיסוי לימפתי.

ניתן לבצע את העיסוי הלימפתי במקלחת או  בכל מקום בעמידה או ישיבה  וכמובן בכל זמן ביממה..

להמשך קריאה

כותרת מאמר

תרגילי נשימה

לתרגילי הנשימה השפעה רבה על הגוף ונפש.
נשימה בצורה מבוקרת ומודעת יכולה למתן או  להאיץ תהליכים פיזיולוגיים במערכות הגוף השונות.
תרגילי הנשימה הם חלק מפרוטוקול הטיפול במקרים של בצקת לימפתית (לימפאדמה). תרגילי נשימה בהדרכה מסייעים לשינוע הנוזלים מאזורים בצקתיים.
תרגילי הנשימה מתאימים  גם להורדת מתח, שחרור שרירים, חרדה ושיפור בנדודי שינה.

להמשך קריאה

כותרת מאמר

שיטת קרניו סקראל – Cranio-Sacral Therapy

מהי שיטת קרניו סקראל?
האוסטיאופת ד"ר גון אפלאגר הוא אחד המפתחים של שיטה זו, המטפלת במערכת הקרניו-סאקרלית. המערכת  הזו היא מערכת פיזיולוגית הקיימת בגוף האדם, וכוללת את הרקמות והקרומים העוטפים את המוח ואת חוט השדרה, מעצמות הגולגולת (קרניו) עד עצם הזנב (סקרום), וכמובן כוללת גם את הנוזל הצברו-ספינאלי (CSF) הנמצא בין השכבות העוטפות את המוח, בחלל שנקרא סאב-ארכנואיד (sub-arachnoid space).

להמשך קריאה

כותרת מאמר

שחרור רקמות עמוק – Deep and Soft tissue mobilization

זוהי טכניקה מעט יותר עמוקה משאר טכניקות הטיפול האינטגרטיבי. הטיפול מכוון לרקמת השריר, רקמת החיבור, רקמת הפשיה, הגידים והרצועות של המפרקים. הטיפול מתמקד באיזור תלונות הכאב, ובשריר הספציפי שהתכווץ  ונותן תחושת היתפסות.

להמשך קריאה

כותרת מאמר

מוביליזציה של מפרקים – Joint mobilization

שיטה זו מסייעת בעידוד והחזרת התנועה – למפרקי עמוד השדרה, ומפרקים בגפיים העליונות והתחתונות. ירידה ביכולת התנועתית של המפרק יכול לגרום לכאבים ולחוסר תפקוד תנועתי, ולכן מטרת הטיפול היא החזרת התנועה למפרק והשגת תפקוד נורמלי ומאוזן.

להמשך קריאה

כותרת מאמר

איזון מפרקי – Muscle Energy Techniques

טכניקת הטיפול מאתרת חוסר איזון מפרקי, כלומר מפרקים בהם עמדת המוצא של המפרק ביחס למפרק השכן אינו מאוזן, וגורם לחוסר איזון כללי של שאר המפרקים הסמוכים. חוסר איזון מפרקי יכול לגרום לכאבים  בשלד ולכיווץ שרירים לצד חוסר תפקוד תנועתי.

להמשך קריאה